Beste ouder(s)/verzorger(s),
De eerste twee weken na de herfstvakantie zitten er alweer op. De afgelopen twee weken hebben wij het volgende gedaan:
Rekenen
We hebben de doelen van blok 2 herhaald en hierna de toets gemaakt. Afgelopen maandag zijn we begonnen met blok 3 en deze eerste week stonden de breuken centraal. Dat betekende pannenkoeken en cake tijdens de rekenles! Door de breuken visueel te maken hebben de kinderen een goede start kunnen maken aan het nieuwe doel.
Spelling
Het benoemen van woordsoorten is herhaald. Ook hebben we geoefend met woorden uit de categorie horloge. Hierbij hebben we het gehad over leenwoorden uit het Frans waarbij we de zj-klank, schrijven met de g van horloge.
Taal
Er is een nieuw taalblok aangebroken. We werken dit blok toe naar het maken van een poëziekaart. Hiervoor hebben wij de afgelopen weken veel inspiratie opgedaan. Naast het opdoen van inspiratie hebben we ook een begin gemaakt het het ’spelen’ met taal. Hierbij worden bijvoorbeeld werkwoorden met meerdere betekenissen aan elkaar gekoppeld.
Lezen
We zijn begonnen met het lezen in een nieuw samen leesboek genaamd: ’Oerbloed’. Dit spannende verhaal speelt zich af in Norgië waar Obbe een reis moet maken om het zevende boek in veiligheid te brengen.
Thema
Naast Sint-Maarten, Sinterklaas en kerst staat deze periode het thema: ’Tijd en plaats’ centraal. Hiervoor zijn wij begonnen met een uitdaging om 100 voorwerpen/dingen te verzamelen die te maken hebben met tijd. Ook hebben wij geleerd over de bewegingen van de aarde in combinatie met de maan en de zon. Hierbij hebben wij een schematische tekening gemaakt.
MediaMasters
Donderdag zijn wij begonnen met MediaMasters (zie eerder bericht). De kinderen zijn erg enthousiast en betrokken wij dit onderwerp.
Volgende week
Dinsdag 11 november worden de gemaakte lampionnen gepresenteerd in de groepen (zie agenda). Zouden de kinderen hiervoor een lichtje mee kunnen nemen naar school?
Alvast een fijn weekend!
Met vriendelijke groet,
Yannick


