Beste ouder(s)/verzorger(s),
De eerste twee weken van het nieuwe schooljaar zitten er alweer op.
Goudenweken
De eerste periode van het nieuwe schooljaar noemen wij ook wel de Goudenweken. In deze weken staat groepsvorming centraal. Hierbij leren wij elkaar beter kennen en behandelen wij regels en routines.
Schoolreisje
Met veel enthousiasme en plezier kijken de kinderen terug op het schoolreisje. Ze hebben onwijs genoten en wij kunnen wel zeggen dat de grote, rode, spannende glijbaan favoriet was!
Thema
Afgelopen donderdag hebben wij samen met groep 1 en groep 4 onze thema opening gehouden. Tot aan de herfstvakantie werken wij aan het thema vol avontuur: piraten. Bij het thema doen wij diverse activiteiten voor taal, rekenen, wereldoriëntatie en kunstzinnige vorming.
Taal en rekenen groep 2
Tijdens de grote kring doet groep 2 mee met de letters die groep 3 aangeboden krijgt. Zo doen zij oefeningen mee om de letter goed uit te spreken, leren ze het klankgebaar, luisteren ze naar de letter versjes en kijken ze mee met het letterfilmpje.
Dit schooljaar hebben wij voor groep 2 Semsom. Spelenderwijs krijgen de kinderen in de grote en kleine kring rekenactiviteiten aangeboden.
Ook zijn wij gestart met het 100 dagen project. Met de groep houden wij bij hoeveel dagen wij op school zijn. Bij 100 dagen vieren wij een feestje met de groep. Het 100-dagen rekenproject zorgt voor een goed inzicht in ons 10-tallig systeem. Waarom is 39 iets anders dan 93? Door 100 schooldagen de tel bij te houden en dit zichtbaar te maken met concrete materialen én de schrijfwijze van de getallen, wordt dit voor de kinderen duidelijk.
Taal en rekenen groep 3
Wij hebben de letters i, k, m, s geleerd! Met deze letters kunnen de kinderen al kleine combinaties als kim, sim, mik, ik, enzovoort lezen en schrijven. Wij werken met een taal-leescircuit.
Met rekenen oefenen wij het tellen tot 20. De kinderen leren de getallen positioneren en oefenen hierbij met de buurgetallen. Ook zijn wij hoeveelheden aan het tellen door gebruik te maken van groepjes. Hierdoor kunnen wij snel zien hoeveel meer iets is in vergelijking met het ander. Daarnaast zetten wij het groepjes maken in om handig te tellen.
Met vriendelijke groet,
Jane en Tessa